סייברסקס, האם זו בגידה?

סייברסקס, האם זו בגידה?

כשנכנסה לחדר העבודה להפתיע אותו עם קפה, היא נעמדה דום ולא האמינה למראה עיניה.
היא תפסה אותו מדבר עם מישהי דרך הרשת ושמעה אותו אומר לה כל מיני דברים בטון ההוא, זה ששמור רק לה, כשהוא משחק עם עצמו מול המצלמה.
"אתה בוגד בי" הטיחה בו בקול חנוק ספק כואב, ספק נפגע, הוא הסתובב אליה קצת המום אבל מיד התאושש וענה לה, "על מה את מדברת? מה אני עושה כבר, זה סתם, צחוקים, שטויות, הרי את מכירה אותי מאמי, אני אוהב אותך, אין לזה חשיבות הרי לא נגעתי בה בכלל."
האמנם? האם סייבר סקס יכול להיחשב בגידה?
גם לאחר שחקרתי ושאלתי ובדקתי הגעתי למסקנה שהסוגיה שנויה מאוד במחלוקת, ושהיא נידונה ארוכות בכל פלטפורמה אפשרית.

גם בין גברים ונשים התשובות חלוקות מאוד לגבי הנושא, ולא,זה לאתלוי את מי שואלים כי התשובות הפתיעו אותי בלי קשר למגדר, ואני טוענת שאם המצב מעורר תגובות שנויות כל כך אז ייתכן שאין תשובה אחת בלבד נכונה והמצב הרבה יותר מסובך ממה שנדמה לנו ובעולם הקיברנטי של היום שווה לתת לזה את הדעת.

לכל מערכת יחסים יש אמות מידה, גבולות, הבנות ואמון הדדי שבמרוצת הזמן הם חלק מהעקרונות שנותנים צורה לזוגיות, יש מסגרת הסכמות , מה מותר ואסור ומה עשוי "להיות סחיר" והכוונה בניהול משא ומתן מעמיק, כי הנחת היסוד במערכת יחסים הינה שמה ששנוא עליך, אל תעשה לחברך או במקרה הזה על בן/בת זוגך כי למה שנרצה להשאיר עקבות של כאב לב למי שאנו אמורים להוקיר ולאהוב?
לכולנו כבני האדם יש נטייה מולדת לחקור ולחפש חידושים וריגושים כדי למצוא טעם לחיינו וגם בהקשר של הפנטזיות המיניות אנו מאפשרים לעצמנו לעוף במחשבות ואין להם קונוטציה שלילית אלא להיפך, לפעמים הם אף יכולות לעזור לבנות קשר חזק, לשמור על הגחלת ולהילחם בשגרה שלפעמים, מה לעשות? לא משהו….

אבל… (וכאן המקום לאבל גדול) המפתח הוא לדעת איך למצוא את הגבול בין מה שעשוי להיות טוב למערכת היחסים ומה יכול להרוס. ואמון בזוגיות הוא הגבול.
לשתף דברים ודיבורים שאמורים להישאר בתחום של בני הזוג כמו שיחות ארוטיות, קטעי וידאו ותמונות של תוכן מיני, יכול או עלול לחרוג ממגבלת האמון הזו.

המושג בגידה לא חייב להיות קשור לנושא של הרפתקה מינית, בגידה קשורה בהרס של אותם ערכים בהם התחייבנו, ושוב אני טוענת שהפנטזיות עצמם מצוינות, וכשיש הסכמה הדדית שכוללת שימוש בצ'אטים שיכולים להוסיף "ניצוץ" למערכת יחסים שיגרתית, אז לכו על זה. אם תחליטו לקיים סייבר סקס עם אנשים אחרים שהם לא בני הזוג שלכם, וקבעתם לשתף ביניכם רשמים וחוויות כדי לתבל את האינטימיות ביניכם, אז כנראה שזוהי לא בגידה אממה… אותי לימדו שמה שאני לא יכולה לספר, אולי יש בזה משהו אסור ואם זה אסור אז אולי… אולי, זה לא נכון. מספר מחקרים מצביעים על כך שגם כאשר אין מגע בין המשתתפים כמו בסייברסקס, עניינים באינטרנט יכולים להיות הרסניים לא פחות מאשר "בעולם האמיתי", ויכולים להפעיל בנו רגשות של חוסר ביטחון, כעס וקנאה.

לכן אנשים יקרים אשאיר אתכן עם שאלה אחת לסיכום, האם לדעתכן סייברסקס זו בגידה או שהיא יכולה לשמש כמשחק מקדים? לי אין תשובה אחת בלבד לסוגיה אבל מה שבטוח, אם בשבילכם זו בגידה, אז כנראה שזו אכן האמת (שלכם בגל אופן…)

אשמח לשמוע את דעתכן.

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *